Postexcavatòrix

El racó de l'arqueologia catalana.

Presència a internet, una reflexió.

Redacció. Vilassar de Mar.

Avui he estat llegint reflexions interessants a twitter sobre el tema de la interacció entre museus i usuaris o visitants en el context de les xarxes socials. La presència en xarxa ha de ser una cosa que aporti valor a allò que s’està difonent. Ha de ser assenyada: més val estar a poques xarxes però tenir-hi una presència activa i positiva que estar a tot arreu i fer-ho a mitges. També es comentava que hi ha d’haver retroalimentació (feedback) entre l’emissor i el receptor, i que el contingut ha de ser atractiu per als visitants.

Si s’ha de tenir presència a internet cal cuidar-la. És una eina potent per tal de donar-se a conèixer gairebé de forma gratuita, però a vegades no li donem l’atenció suficient. He actualitzat la pàgina d’empreses, i he de constatar que algunes, malgrat ser presents en les xarxes, el contingut o la possibilitat d’interacció amb els lectors és reduïda. Hi ha alguna pàgina de facebook que no ha publicat absolutament res en un any. Al meu parer, i tenint en compte que actualment les empreses d’arqueologia tenen el futur molt negre, això és un greu error. Tant de cara a possibles contractants com de cara a tenir repercussió entre la gent, cal tenir alguna cosa interessant a oferir, i una pàgina en blanc no és atractiva per ningú. A vegades és difícil resultar interessant tot i oferir continguts, imagineu-vos si no oferim res.

No és la televisió, però internet és un món molt visual. Indistintament del contingut, la primera impressió és bàsica. Una combinació cromàtica adequada, una presentació no massa atapeïda, les seccions ben organitzades, etc. són clau per a varis factors. El principal és perquè el visitant trobi fàcilment allò que busca o allò que li pot interessar. L’altre és per a donar credibilitat a l’empresa, institució o entitat. Una presència descuidada, incompleta o maldestre pot fer pensar que no són molt aplicats. Més val estar a pocs llocs però tenir una presència correcta que no pas estar a tot arreu i malament.

No tothom pot ser el que en diuen un Community Manager, ja que per a això es necessita una formació i experiència, però és cert que per a obrir una pàgina a facebook i un compte a twitter no cal una formació específica més enllà de moure’s amb fluidesa per la xarxa. I si no us hi veiessiu en cor, podeu comptar amb la meva experiència.

Català Castellano
Seguiu Postexcavatòrix a: Seguid Postexcavatòrix en:
facebook Twitter
També teniu la llista de facebook “Worldwide Archaeology” on es recullen més de noranta pàgines d’arqueologia d’arreu del món en un sol fil. O suscribiu-vos a la llista de correu que trobareu a peu d’entrada. También tenéis la lista de facebook “Worldwide Archaeology” donde encontraréis más de noventa páginas de arqueología en una sola lista. O podéis suscribiros a la lista de correo que encontraréis a pie de página.
Anuncis

One comment on “Presència a internet, una reflexió.

  1. Sylvia Gili
    30 Octubre 2013

    tens tota la raó. La presencia a internet es tota una feinada i requereix com a mínimi una persona que diariament actualitzi o estigui al cas de les pàgines

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 29 Octubre 2013 by in arqueologia.
%d bloggers like this: